Diversiteit staat hoog op de agenda bij ABN AMRO. Er is commitment vanuit de Raad van Bestuur, een belangrijke voorwaarde. Een andere succesfactor is dat het beleid door alle bedrijfsonderdelen gedragen wordt. Ieder onderdeel heeft een eigen plan van aanpak op het gebied van diversiteit en inclusion (D&I), dat aansluit bij de algemene D&I strategie. Dit werkt. Zo is het percentage vrouwen in de top in twee jaar tijd met 3,5% gestegen. Een mooie prestatie in een krimpende organisatie. Maar het gaat niet om cijfers alleen. De aanpak richt zich ook op het inspireren van medewerkers. Met o.a. congressen voor interne én externe gasten.
En door het maken van een magazine dat je meeneemt in de wereld van Diversity & Inclusion bij de bank: MIX. In deze glossy vertellen verschillende medewerkers over hun ervaringen met dit onderwerp. Waar ligt de verwondering van iemand met een niet-westerse cultuur over een organisatie? Hoe staat diversiteit ervoor binnen de bank? Wat willen klanten van een organisatie op het gebied van diversiteit? Hoe is de wisselwerking tussen oudere en jongere medewerkers?
MIX is inmiddels een groot succes binnen én buiten ABN AMRO.