Uit het interne onderzoek ‘Journey to executive’ bleek dat er veel talentvolle vrouwen werken binnen IBM, maar dat zij niet altijd goed zichtbaar zijn. Het IBM Smarter Women Network bedacht voor deze talenten de ‘Value Drive In’. Op basis van een business onderwerp werd drie vrouwen gevraagd om in een pitch van acht minuten hun professionele kijk, passie en ervaring te delen. Ter voorbereiding werden zij vier weken begeleid door een coach om een goede storyline en stagepresence neer te zetten.
Tijdens de ‘Value Drive In’ vertelden drie IBM-dames over hoe zij het businessverschil maken in een snel veranderende wereld. Bijvoorbeeld hoe zij nieuwe business genereren, hoe ze klanten meenemen in een innovatief proces, of hoe u vanuit ‘design’ denken uw cv veel meer kunt laten spreken. Een boeiende bijeenkomst voor de deelnemers én een interessant platform voor de drie medewerksters om zich te profileren. Het leidde tot enthousiaste reacties van de deelnemende managers. De vrouwen zelf ervaren het als een cadeautje, omdat ze veel leerden van het oefenen van hun pitch en nu gemakkelijker op een podium staan.