Overslaan en naar de inhoud gaan

BAM – jonge bètatalenten in de spotlights

Het Europese bouwconcern BAM geeft invulling aan aantrekkelijk werkgeverschap en is steeds op zoek naar diverse talenten. D&I Company (nu Talent naar de Top) verzorgde – in samenwerking met Integrand – in opdracht van BAM Recruitment een workshop ‘Visibility’, voor aanstormend vrouwelijk talent met een bèta- of techniekachtergrond. Het doel was om vrouwelijke studenten in de eindfase van hun betastudie meer inzicht te geven in het belang van zichtbaarheid (visibility).

In de workshop kwamen vragen aan bod als:

  • Hoe zorg je dat je ‘in de picture’ komt, dat je je talenten kunt tonen?
  • Wat zijn de do’s & don’ts van netwerken en onderhandelen?
  • Hoe ga je hierbij uit van je eigen krachten en zet je deze zo optimaal mogelijk in?
  • Spelen genderverschillen een rol?

Een enthousiaste groep kandidaten van o.a. TU Delft, TU Eindhoven en Universiteit Twente verdiepte zich op een praktische manier in deze thema’s. Een vrouwelijke BAM-trainee vertelde over haar ervaringen met zichtbaar zijn en (vooral) zichtbaar worden. BAM bood de talenten zo goede bagage voor de bedrijfspresentaties waaraan de deelnemers vanuit Integrand meededen. De kandidaten waardeerden de workshop zeer. Na de evaluatie bleek bovendien dat een groot aantal geïnteresseerd was in een traineeship bij BAM.

Deel dit artikel: