In het voorjaar van 2015 waren verschillende opvallende personeelsadvertenties te zien van zakelijke dienstverlener EY. Daarbij werd direct of indirect ‘ingezoomd’ op diversiteit en het betrekken en benutten van verschillen. Bij een grote foto van een ‘hipster’, bijvoorbeeld, was onder de kop “Lang leve de verschillen” te lezen: “Wanneer is een team een goed team? Als de talenten in dat team elkaar niet overlappen, maar juist aanvullen.
De uitdagingen waar onze klanten zich voor gesteld zien, vragen om diversiteit. Om minder van hetzelfde. Bij EY geloven we dat teams waarin specialisten van verschillend pluimage samenwerken de best mogelijke bijdrage leveren aan de business van onze klanten en een beter werkende wereld.” Personal Career Design is het nieuwe talentmanagement programma waarin EY de verschillen letterlijk koestert. “Het zorgt ervoor dat mensen die verschillend zijn qua vooropleiding, competenties en ervaring, maar ook qua karakter, ambitie en levensfase, zich optimaal kunnen ontwikkelen en helemaal tot hun recht komen.”
EY speelt met het nieuwe talentmanagement programma niet alleen in op het belang van diversiteit, maar ook op de wensen van een nieuwe generatie werknemers, die niet langer genoegen neemt met een ‘one size fits all’-aanpak waar het gaat om persoonlijke (talent-)ontwikkeling. EY geeft aan dat deze aanpak een logisch en onvoorwaardelijk gevolg is van de purpose van EY (Building a better working world) en de daarmee samenhangende rol die EY wil innemen in de wereld.